Profronde komt met nieuw tijdschrift

Mooier papier, glanzende, trendy cover, meer verhalen, columns en reportages. Het magazine van de Profronde Almelo krijgt dit jaar een ingrijpende make-over.

De verbeterslag wordt voor de Profronde Almelo gedaan door reclamebureau Aandagt uit Almelo en past in het beleid van de organisatie om ieder jaar het evenement beter te maken en bovendien een breder publiek te bereiken.

Het Profronde magazine was in het verleden een blaadje waarin sponsoren in ruil voor hun bijdragen een advertentie kregen. Tussen die reclame-uitingen was een beetje plek voor wat leuke informatie over de wielerronde zelf. In het afgelopen jaren werd het reclameblaadje van weleer stukje bij beetje getransformeerd in een informatief magazine met ook ruimte voor advertenties, maar met steeds meer verhalen over de ronde.

Dit jaar wordt de volgende, grote stap gemaakt. Het Profronde magazine wordt omgevormd tot eigentijds, aantrekkelijk tijdschrift voor en over het hele familie-evenement. Met niet alleen verhalen over de verschillende onderdelen van de Profronde en interviews met renners. Maar ook met artiesten die gaan optreden, leuke weetjes, mooie foto’s en columns. ‘Het nieuwe Profronde magazine krijgt een uitstraling die past bij het evenement’, vindt voorzitter Reinier van Broekhoven, die de aanzet gaf tot de verbeteringen.

Een van de nieuwe medewerkers aan het Profronde magazine is regerend wereldkampioen en Europees kampioen op de baan, Kirsten Wild. Zij groeide als kind op met de Profronde Almelo en krijgt een column in het blad. Ook voorziet ze jonge wielrennertjes van handige tips als ze mee gaan doen aan de Rabo Dikke Banden Race op 28 augustus van dit jaar. Ook voormalige bestuurslid Ewald Oude Steenhof krijgt zijn eigen column in het magazine.

Het eerste exemplaar van het Profronde magazine is voor burgemeester Jon Hermans, die zelf ook een bijdrage maakte en geen jaar verstek laat gaan bij het wielerevenement. De overhandiging op 18 augustus a.s. is ook het startsein voor de verspreiding van het tijdschrift. In totaal worden er 42.500 exemplaren gedrukt door de vaste drukker van de Profronde, Herman Media en huis-aan-huis verspreid in Almelo, Aadorp, Bornerbroek en delen van de gemeenten Tubbergen, Twenterand en Wierden.

Akkoord

Wij vragen jouw akkoord voor het gebruik van cookies op onze website. Sommige cookies plaatsen we om de website goed te laten werken. Onze website maakt ook van cookies van derden gebruik om jou een prettige ervaring op onze online kanalen aan te bieden. Zodat je berichten op social media kunt delen bijvoorbeeld. Of om relevante advertenties te kunnen tonen op websites van derden. Deze cookies verzamelen mogelijk gegevens buiten onze website. Door op 'akkoord' te klikken ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Meer informatie is beschikbaar in ons privacy- en cookiebeleid. Privacy- en cookiebeleid